TIEDOTE 24.8.2015

Yli 1 500 suunnistavaa lasta ja nuorta valtaa Veikkolan loppuviikoksi

Vuoden 2015 Koululiikuntaliiton valtakunnalliset suunnistusmestaruudet ratkotaan Nuuksion kansallispuiston kainalossa, Pohjois-Kirkkonummen Veikkolassa tulevana viikonloppuna. Suunnistusseuran sijaan näissä kisoissa edustetaan koulunkäyntikuntaa, mikä tuo kisoihin omanlaisensa tunnelman.

Kirkkonummelainen suunnistusseura Lynx järjestää Koululiikuntaliiton (KLL) valtakunnalliset suunnistusmestaruuskilpailut 28.–29. elokuuta Veikkolassa. Perjantaina klo 11 alkaen ratkotaan henkilökohtaiset mestaruudet, lauantaina klo 10 alkaen kisataan kuntajoukkueilla suunnistettavat viestit.

Kyseessä on Koululiikuntaliiton suurin yksilölajien kilpailutapahtuma, joka vetää Veikkolan kylään yli 1 500 suunnistavaa lasta ja nuorta huolto- ja kannustusjoukkoineen. Kilpailuihin osallistuu peruskoulujen, lukioiden ja ammatillisten oppilaitosten oppilaita kaikkialta Suomesta. Nuorimmat kilpailijat ovat ekaluokkalaisia, ja yläikäraja on 20 vuotta.

”Odotamme Pohjois-Kirkkonummelle yhteensä noin kahtatuhatta vierasta, joten yhdellä Nuuksion kansallispuiston porteista olevassa kilpailukeskuksessa käyn melkoinen kuhina. Tapahtuma on suunnistuksessa poikkeuksellinen, sillä tutun suunnistusseuran sijaan edustetaankin sitä kuntaa, jossa käydään koulua”, kilpailunjohtaja Pekka Pajuoja sanoo.

Kisamaasto on kenties yksi kaikkien aikojen upeimmista, sillä radat kulkevat osittain Nuuksion kansallispuiston alueella.

Kisoihin pääsee tutustumaan tarkemmin:

Verkkosivuilla >>

Facebookissa >>

Twitterissä >>

Lisätietoja medialle:

Tervetuloa seuraamaan kisoja ja tuottamaan niistä sisältöä! Kilpailukeskus sijaitsee Veikkolan teollisuusalueella, osoitteessa Teollisuustie 6, Kirkkonummi.

Median yhteydenotot ja lisätietopyynnöt: Auli Packalén, auli.packalen(at)gmail.com ja p. 040 845 3045

Yhteistyössä: